Dodoties ceļojumā, par apdrošināšanas polisi padomā tikai 66% iedzīvotāju

Jau ceturto gadu martā risinās Finanšu un kapitāla tirgus komisijas (FKTK) kopā ar partneriem rīkotā Finanšu izglītības nedēļa, kurai šogad izvēlēta devīze "Ceļojums finanšu pratībā". Tas rosina aktualizēt arī ceļojumu apdrošināšanas jautājumu, kurā Latvijas iedzīvotāju zināšanas izrādās nav pilnīgas. Nepietiekama izpratne par ceļojumu apdrošināšanas polisi, tās nepieciešamību un aizsardzību, ko tā sniedz īpaši izteikti vērojama jauniešu vidū. "Vajadzīgās apdrošināšanas polises iegāde īstajā brīdī ir loģisks solis cilvēkam, kurš izprot finanšu lietu būtību. Tas attiecas arī uz ceļojumu apdrošināšanu, kas ir būtisks drošības garants, kas strādā arī brīdī, kad atpūšamies. Diemžēl Latvijā apdrošināšanas jautājums nereti tiek skatīts formāli, jo īpaši, ja runājam par ceļojumu apdrošināšanu,” atzīst AAS “Gjensidige Baltic” Atbalsta speciāliste personu apdrošināšanas veidos, Krista Buļa.

“Dati rāda, ka no visiem ceļotājiem Latvijā, Ceļojuma apdrošināšanas polisi iegādājas tikai 66%. Ir daļa iedzīvotāju, kuri maldīgi uzskata, ka viņiem pietiek ar Eiropas veselības apdrošināšanas karti (EVAK), kas patiesībā nesedz pacienta iemaksas un repatriācijas izdevumus. Tas ceļojumā ir būtisks faktors, jo īpaši, ja plānots brauciens uz eksotiskām zemēm, aktīvās atpūtas vietām vai citiem galamērķiem, kur negadījumu risks ir augstāks,” uzsver K. Buļa.

Vērtējot Latvijas ceļotājus, apdrošināšanas speciāliste īpaši izceļ jauniešus, kas, diemžēl, par savu drošību un veselību domā mazāk: “Jauniešu vidū pieaug tendence pašiem plānot ceļojumus, iegādāties biļetes un rezervēt viesnīcas. Viņus vilina iespēja visu savā ceļojumā noteikt pašiem. Diemžēl nereti padomājuši par visu, kas viņus sagaida braucienā, jaunieši vispār nav pievērsuši uzmanību Ceļojuma apdrošināšanas polises iegādei. Ir lieliski, ja ceļojums izdodas bez starpgadījumiem un polises trūkums nav radījis sarežģījumus. Taču, ciešot negadījumā, saindējoties ar eksotisku pārtiku vai iedzīvojoties citās likstās, kad nepieciešama mediķu palīdzība, polises neesamība var ļoti dārgi izmaksāt. Diemžēl, pēc tam, kad negadījums jau ir noticis, domāt par polises iegādi ir jau krietni par vēlu,” uzsver K. Buļa.

Taču, ir arī ceļotāji, kas braucienam gatavojas ļoti rūpīgi un laikus parūpējas par visu – tai skaitā labu apdrošināšanas polisi. Laikus iegādāta tā segs arī tādus riskus kā ceļojuma atcelšana un pārtraukšana, ja ceļojuma atcelšanas vai pārtraukšanas iemesls bija iepriekš neparedzams. Šeit gan būtiski, lai polise būtu iegādāta un apmaksāta vismaz 7 dienas pirms ceļojuma sākuma.

“Laikus un apdomīgi iegādāta ceļojuma apdrošināšanas polise var kļūt par labu atbalstu un mierinājumu brīdī, kad braucienā gadās nepatīkamas situācijas. Ne tik sen kādai no mūsu klientēm ceļojumā gadījās lauzt roku, bija nepieciešama mediķu palīdzība, kas tika arī sniegta. Klientei par lielu pārsteigumu, pateicoties apdrošināšanas polisei viņai tika ne vien atlīdzināti visi ārstēšanās izdevumi ārvalstīs un atgriežoties no ceļojuma, bet arī izmaksāta kompensācija, jo atklājās, ka polises paredzētajos riskos bija iekļauts arī Nelaimes gadījuma risks. Kliente bija pārsteigta, ka par 6 EUR iegādātā polisē ir paredzēts arī tādi riski kā ārstēšanas izdevumi, repatriācija, civiltiesiskā atbildība, ceļojuma dokumenti un vēl nelaimes gadījumi,” stāsta K. Buļa. Viņa uzsver, ka paredzēt nelaimes gadījumu riskus īpaši būtiski ir reizēs, kad ceļojumā plānota aktīvā atpūta – arī slēpošana vai snovošana.

Vēršoties pie tiem, kuri plāno savus ceļojumus, AAS “Gjensidige Baltic” speciāliste uzsver galvenos punktus, kuriem jābūt labā ceļojumu apdrošināšanas piedāvājumā: “Svarīgākie riski polisē ir ārstēšanās un repatriācijas izdevumi, kuri arī sastāda nozīmīgāko izdevumu daļu brīdī, kad ārzemēs iestājies apdrošināšanas gadījums. Šajā ziņā AAS “Gjensidige Baltic” piedāvā labāko Ceļojumu apdrošināšanas segumu un mūsu klienti savu braucienu laikā var tiešām droši atpūsties, polisē par visu ir padomāts”.

Iegādājoties polisi, būtiski gan ir arī painteresēties par to, vai apdrošināšanas sabiedrībai ir sadarbības partneris valstī uz kuru brauciens plānots: “Ir svarīgi, lai apdrošināšanas sabiedrībai būtu sadarbības partneris ārvalstīs. Iestājoties apdrošināšanas gadījumam, viņš būs īstais palīgs un atbalsts. Viņš atvieglos visu formalitāšu kārtošanu ar medicīnas iestādēm un, nepieciešamības gadījumā, izsniegs rakstisku medicīnas pakalpojumu apmaksas garantiju, lai klientam nav jātērē savi personīgie finanšu līdzekļi. Gjensidige ir trīs sadarbības partneri visā pasaulē (atkarībā no teritorijas), kas turklāt nodrošina apkalpošanu sešās valodās. Tādēļ mūsu klientiem nepieciešamības gadījumā būs nodrošināts atbalsts un palīgs,” tā K. Buļa.

Informācija no http://www.gjensidige.lv/